#22 Από το TaxiBeat στο SYNC | Πώς χτίζεις νικήτριες εταιρείες με Silicon Valley Mindset

Start listening

Το να κάνεις επιχείρηση είναι κάτι που πρέπει να σου βγει φυσικό. Πρέπει να το θέλεις ως το τίποτε άλλο και να μην περιμένεις κάποιον να σε συμβουλεύσει, κάποιον να σε εμπνεύσει, να σε παρακινήσει.

Επενδύω σε ανθρώπους, όχι σε εταιρείες. Θέλω να βρω έναν τύπο και να του πω, πάρε τα 100.000 ευρώ. Γιατί πιστεύω μόνο στους ανθρώπους

Νίκος Δρανδάκης

Η συζήτησή μας είναι με τον Νίκο Δρανδάκη, έναν από τους πιο έμπειρους Έλληνες entrepreneurs στον χώρο της τεχνολογίας. Ο Νίκος ξεκίνησε από την οικογενειακή επιχείρηση παπουτσιών τη δεκαετία του ’80, αλλά το 1992-1993 ήρθε σε επαφή με το internet και άλλαξε ριζικά η πορεία του. Από τότε δημιούργησε πολλά projects, με πιο γνωστό το Taxi Beat που το πούλησε επιτυχώς, ενώ πέρασε και από την εμπειρία της Flyway (fractional ownership σε ακίνητα). Σήμερα είναι founder της SYNC, ενός marketplace που φέρνει σε επαφή ιδιώτες και μικρές εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων με πελάτες που ψάχνουν να νοικιάσουν αυτοκίνητο.

Στη συζήτησή μας, ο Νίκος μοιράζεται τις εμπειρίες του από το πώς μπήκε στον κόσμο της τεχνολογίας, τι έμαθε από τη Silicon Valley χωρίς να δουλέψει εκεί, πώς χτίζεις startup culture, τη σημασία των marketplaces και του long tail, και πώς το AI αλλάζει τα δεδομένα σήμερα. Μια συζήτηση γεμάτη πρακτικές συμβουλές για όποιον θέλει να ασχοληθεί με την τεχνολογική επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα.

Κεφάλαια

  • 00:00 – Εισαγωγή και παρουσίαση του Νίκου Δρανδάκη
  • 03:32 – Η αρχή: Από την οικογενειακή επιχείρηση στην τεχνολογία
  • 07:57 – Τα πρώτα projects: eBay κλόνος, Twitter κλόνος και η πορεία μέχρι το Taxi Beat
  • 11:02 – Be in the game: Τι χρειάζεται για να κάνεις επιχείρηση
  • 13:16 – Πως να κερδίσεις την αγορά: decent work με διεθνή standards
  • 16:14 – Οι τρεις πυλώνες της Silicon Valley: Κουλτούρα, εργαλεία, ταχύτητα
  • 28:02 – Στρατηγική pricing και το πότε χρεώνεις τον χρήστη
  • 31:28 – Χαοτικές αγορές και γιατί λειτουργούν καλά τα marketplaces
  • 34:42 – Ο ρόλος του founder: Wartime CEO
  • 39:47 – High agency people: Πώς τα αναγνωρίζεις
  • 45:33 – Το μοντέλο της Flyway
  • 50:57 – Τι είναι η SYNC: Airbnb για αυτοκίνητα
  • 55:03 – Μετατρέποντας ιδιώτες σε asset managers
  • 1:05:47– AI και η νέα εποχή της τεχνολογίας
  • 1:14:00 – The Long Tail: Το πιο σημαντικό βιβλίο για το internet
  • 1:1:55 – Common beliefs που ο Νίκος δεν συμφωνεί
  • 1:19:01 – Αν είχες 100.000 ευρώ, πού θα τα επένδυες

Η αρχή: Από την οικογενειακή επιχείρηση στην τεχνολογία

Ο Νίκος Δρανδάκης ξεκινά τη συζήτηση εξηγώντας πώς μπήκε στον κόσμο της επιχειρηματικότητας. Στη δεκαετία του ’80, χωρίς μεγάλα κεφάλαια, ο πιο εύκολος τρόπος να ανδρειωθεί επιχειρηματικά ήταν μέσω της οικογενειακής επιχείρησης παπουτσιών που είχε ο πατέρας του. Προσπάθησε να την εκσυγχρονίσει, να περάσουν σε πιο μοντέρνα, νεανικά παπούτσια με αξεσουάρ, έκαναν εξαγωγές και πήγαν καλά για μια περίοδο. Όμως το τρένο έφτασε στον προορισμό του γύρω στο 1995-1996, όταν ξεκίνησαν οι κινεζικές εξαγωγές.

Κυριότερα σημεία:

  • Ξεκίνημα από την οικογενειακή επιχείρηση: Η πρακτική εμπειρία στον χώρο των παπουτσιών και της κατασκευής.
  • Εκσυγχρονισμός και επέκταση: Η προσπάθεια να φέρει νέα προϊόντα και να αναπτυχθεί με εξαγωγές.
  • Η πτώχευση ως καμπή: Το 1995-1996 και οι κινεζικές εξαγωγές άλλαξαν τα δεδομένα.
  • Πρώιμη επιχειρηματική εμπειρία: Οι πρώτες μάχες και τα διδάγματα που θα φανούν χρήσιμα αργότερα.

Τα πρώτα projects: eBay κλόνος, Twitter κλόνος και η πορεία μέχρι το Taxi Beat

Πριν από το Taxi Beat, ο Νίκος είχε κάνει πολλά experiments. Το 1999-2000, προσπάθησε να φτιάξει έναν κλώνο του eBay στην Ελλάδα. Του άρεσαν πολύ τα marketplaces από τότε, το μοντέλο τον μάγευε. Προσπάθησε να βρει χρηματοδότηση από τα τότε Venture Capital funds, συναντήθηκε με τον Κυριάκο Μητσοτάκη που ήταν διευθυντής του VC fund της Εθνικής Τράπεζας, αλλά η χρηματοδότηση δεν βγήκε. Εκ των υστέρων, λέει ότι καλά έκανε και δεν την πήρε.

Το 2006, μαζί με τον Μιχάλη Τζουριάδη και τον Κωστή Σακά (με τους οποίους αργότερα θα έκανε και το Taxi Beat), δημιούργησαν το Sink, έναν κλώνο του Twitter. Ήταν πολύ ωραία πλατφόρμα και λειτουργούσε καλά, αλλά όταν φτιάχνεις αντίγραφο του Twitter ή του Facebook, δεν μπορείς να ανταγωνιστείς γιατί είναι global services.

Με τον Κωστή και τον Μιχάλη, στη συνέχεια, στήσανε το Taxi Beat. Ο Νίκος τονίζει ότι δεν ήξερε αν θα πετύχει, μπορούσε να είναι μια ακόμα ιδέα που δεν θα δούλευε. Το έκαναν με 40.000 ευρώ seed funding, που είναι σχεδόν τίποτα. Εκ των υστέρων φάνηκε ότι δούλεψε, ίσως γιατί το timing ήταν καλό, στις αρχές της δεκαετίας του 2010, οι συνθήκες για να στήσεις ένα tech startup ήταν καλύτερες σε σχέση με τα τέλη της δεκαετίας του ’90.

Κυριότερα σημεία:

  • Πρώτη προσπάθεια: eBay κλώνος (1999-2000): Η αγάπη για τα marketplaces ξεκινά από νωρίς, αλλά η χρηματοδότηση δεν βγαίνει.
  • Δεύτερη προσπάθεια: Sink (2006): Ένας κλώνος του Twitter με τους Μιχάλη Τζουριάδη και Κωστή Σακά – ωραία εμπειρία αλλά δεν μπορεί να ανταγωνιστεί global platforms.
  • Τρίτη προσπάθεια: Taxi Beat: Με την ίδια τεχνολογική ομάδα, αυτή τη φορά σε μια τοπική αγορά που είχε ανάγκη.
  • Το timing παίζει ρόλο: Στις αρχές του 2010 οι συνθήκες ήταν καλύτερες για tech startups στην Ελλάδα.
  • Η τύχη και η επιμονή: Χωρίς πολλά λεφτά (40.000 ευρώ), αλλά με επιμονή και σωστό timing, το Taxi Beat πέτυχε.

Πως να κερδίσεις την αγορά: decent work με διεθνή standards

Ο Νίκος έχει πει σε παλαιότερη συνέντευξη ότι “αν στήσεις μια επιχείρηση με διεθνή standards και decent ποιότητα δουλειάς, είναι πάρα πολύ εύκολο να κερδίσεις την αγορά”. Σε αυτό το σημείο, προκλήθηκε να εξηγήσει τι εννοεί.

Ο Νίκος κάνει δύο διευκρινίσεις. Πρώτον, αναφέρεται κυρίως στον κλάδο της τεχνολογικής επιχειρηματικότητας, όχι σε όλους τους κλάδους. Άνθρωποι που γνωρίζουν πώς να λειτουργήσουν με τα τεχνολογικά εργαλεία μπαίνουν σε κλάδους και τους αλλάζουν τα δεδομένα, αλλάζουν το παιχνίδι. Αυτός ο οριζόντιος “κλάδος” της τεχνολογίας μπαίνει σε επιμέρους κλάδους, ταξί, εμπόριο, media κ.λπ., και δημιουργεί κάτι καινούριο.

Δεύτερον, εννοείται ότι πρέπει να έχεις μια ιδέα την οποία χρειάζεται η αγορά, το λεγόμενο product-market fit. Με δεδομένο αυτό, τότε μπορούν να ακολουθήσουν τα υπόλοιπα. Το “decent με διεθνή δεδομένα” σημαίνει ότι κάνεις τη δουλειά σου όπως θα την έκανε κάποιος στο Silicon Valley ή σε άλλο ανεπτυγμένο οικοσύστημα, με τη σωστή κουλτούρα, τα σωστά εργαλεία, την κατάλληλη ταχύτητα εκτέλεσης. Δεν σημαίνει ότι ό,τι γίνεται στην Ελλάδα είναι για τα σκουπίδια, αλλά σημαίνει ότι αν το κάνεις επαρκώς, όπως το εννοεί κάποιος που έχει δει πώς λειτουργούν οι καλύτερες εταιρείες, μπορείς να κυριαρχήσεις.

Κυριότερα σημεία:

  • Τεχνολογία ως εργαλείο μετασχηματισμού: Η τεχνολογία μπαίνει σε παραδοσιακούς κλάδους και τους αλλάζει.
  • Product-market fit πρώτα: Χωρίς ιδέα που χρειάζεται η αγορά, τα υπόλοιπα δεν έχουν σημασία.
  • Διεθνή standards: Κουλτούρα, εργαλεία, ταχύτητα – όπως στο Silicon Valley.
  • Decent δεν σημαίνει “καλό”: Σημαίνει “επαρκές και σωστά εκτελεσμένο με βάση τα διεθνή πρότυπα”.

Οι τρεις πυλώνες της Silicon Valley: Κουλτούρα, εργαλεία, ταχύτητα

Ο Νίκος εξηγεί ότι για να καταλάβει πώς λειτουργεί το Silicon Valley, χωρίς να δουλέψει ποτέ εκεί, διάβασε πάρα πολύ. Από το 2002-2003, όταν εμφανίστηκαν τα blogs, ακολουθούσε tech blogs σχεδόν θρησκευτικά. Μετά ήρθαν το Facebook, το Twitter, τα podcasts. Αλλά το πιο σημαντικό ήταν τα βιβλία, τα βιβλία σου δίνουν σε βάθος τη γνώση που αναζητάς και επιταχύνουν τη μάθηση.

Μέσα από όλη αυτή τη μελέτη, κατάλαβε ότι το Silicon Valley, όπως το Hollywood στον κινηματογράφο και η Wall Street στις χρηματοοικονομικές συναλλαγές, παράγει συστηματικά winners. Και αυτό δεν είναι τυχαίο. Υπάρχουν συγκεκριμένες αιτίες, συνθήκες, συμπεριφορές που οδηγούν σε αυτό το αποτέλεσμα.

Ο Νίκος εντόπισε τρεις βασικούς πυλώνες που χτίζουν το “winner mindset”:

  1. Κουλτούρα (Culture): Δεν είναι απλά ευχολόγια όπως “αγαπάμε τους πελάτες μας” ή πάρτι στο γραφείο. Είναι κωδικοποιημένες συμπεριφορές – behaviors. Είναι το τι κάνεις, όχι τι λες.
  2. Εργαλεία (Tools): Τα τεχνολογικά εργαλεία που χρησιμοποιείς για να κάνεις τη δουλειά σου πιο αποδοτική και scalable.
  3. Ταχύτητα (Speed): Η ικανότητα να κινείσαι γρήγορα, να πειραματίζεσαι, να αποτυγχάνεις γρήγορα, να μαθαίνεις, να προσαρμόζεσαι.

Αυτοί οι τρεις πυλώνες είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο πατάει το Silicon Valley. Όσο πιο συνδεδεμένος είσαι με αυτό το mindset, τόσο πιο πολύ εφαρμόζεις έναν τρόπο δουλειάς με τον οποίο μπορείς να κάνεις τη διαφορά στην αγορά σου και να δημιουργήσεις ένα μονοπώλιο.

Κυριότερα σημεία:

  • Συστηματική μελέτη: Blogs, social media, podcasts, αλλά κυρίως βιβλία για σε βάθος κατανόηση.
  • Οι τρεις πυλώνες: Κουλτούρα (συμπεριφορές), Εργαλεία (τεχνολογία), Ταχύτητα (execution).
  • Κουλτούρα ≠ Slogans: Η κουλτούρα είναι κωδικοποιημένες συμπεριφορές, όχι γενικόλογα ή πάρτι.
  • Το winner mindset: Αυτό που κάνει το Silicon Valley να παράγει συστηματικά επιτυχίες.

Χαοτικές αγορές και γιατί λειτουργούν καλά τα marketplaces

Σε αυτή την ενότητα μαθαίνουμε τι σημαίνει “χαοτική αγορά” και γιατί λειτουργούν καλά τα marketplaces σε τέτοιες αγορές. Ο Νίκος εξηγεί ότι η χαοτική αγορά είναι το αντίθετο της υπερρυθμισμένης αγοράς (overregulated). Τα marketplaces είναι φτιαγμένα για χαοτικές αγορές.

Για παράδειγμα, όταν το Taxi Beat πήγε στο Περού, η αγορά των ταξί ήταν χαοτική. Οποιοσδήποτε ήταν ταξιτζής έπαιρνε το αυτοκίνητό του, έβαζε ένα ταμπελάκι “taxi” από πάνω, μερικοί ούτε καν το έβαζαν. Ο κόσμος σταματούσε αυτοκίνητα στο δρόμο: “Πού πας;” “Πάω εκεί.” “Πόσο;” “20 πέσος.” “Όχι, 15.” Γινόταν διαπραγμάτευση στο δρόμο. Αυτός είναι ο ορισμός της χαοτικής αγοράς, δεν υπάρχουν κανόνες, δεν υπάρχει οργάνωση.

Εκεί τα marketplaces λειτουργούν, γιατί έρχονται και βάζουν μέσα στο σύστημά τους τους οδηγούς και τους πελάτες, οργανώνουν την αγορά, φέρνουν σε επαφή τα δύο μέρη, διαμορφώνουν τιμές με σαφήνεια. Το αυτοκίνητο που θα σε πάρει δεν είναι τυχαίο, είναι συγκεκριμένο, βλέπεις τον οδηγό, το αυτοκίνητο, την πινακίδα. Υπάρχει rating, υπάρχει πληρωμή μέσω app. Όλα αυτά φέρνουν τάξη σε μια χαοτική αγορά.

Στην αντίθετη περίπτωση, σε μια υπερρυθμισμένη αγορά όπου όλα λειτουργούν ήδη με σαφείς κανόνες και δομές, τα marketplaces έχουν λιγότερη αξία να προσφέρουν.

Κυριότερα σημεία:

  • Χαοτική αγορά: Έλλειψη κανόνων, οργάνωσης, σαφήνειας, αντίθετο της overregulated αγοράς.
  • Marketplaces στις χαοτικές αγορές: Φέρνουν οργάνωση, σαφήνεια, trust.
  • Παράδειγμα Περού: Η αγορά ταξί χωρίς κανόνες, ιδανική για το Taxi Beat.
  • Τι προσφέρει το marketplace: Matching των δύο πλευρών, διαφάνεια στις τιμές, rating, ασφάλεια συναλλαγής.

Ο ρόλος του founder: Wartime CEO

Όταν ο Νίκος μιλά για το πώς το Uber άνοιξε τις αγορές, αναφέρεται στο παράδειγμα του Travis Kalanick, του founder. Το Uber αντιμετώπισε τεράστια αντίσταση – νομικά εμπόδια, μηνύσεις από δήμους και taxi commissions, πολιτική πίεση. Αλλά ο Kalanick δεν υποχώρησε. Ήταν αυτό που λένε “wartime CEO” – δεν καταλάβαινε από “όχι”.

Έχεις μια αγορά, δεν είναι χαοτική ακριβώς, αλλά είναι προβληματική και υπερρυθμισμένη με τρόπο που προστατεύει συμφέροντα. Και έρχεται ο κατάλληλος CEO και λέει: “Δε με νοιάζει τι λένε, θα τους βγάλω όλους.” Δεν υπάρχει διαίτηση. Και το έκανε. Το Uber πολεμήθηκε σε κάθε πόλη, αλλά επέμεινε και κέρδισε.

Ο Kalanick ήταν τόσο έξυπνος που χρησιμοποίησε όλες τις μηνύσεις και τα προβλήματα ως PR για την εταιρεία του. Έβγαινε και καλούσε τον κόσμο να αντισταθεί στις μηνύσεις: “Ο Δήμος του Σαν Φρανσίσκο μας κυνηγάει. Ψηφίστε, υπογράψτε εδώ, υποστηρίξτε μας.” Έστρεφε το κοινό υπέρ του. Το public opinion κέρδιζε τη μάχη. Όλα τα μέσα έγραφαν για το Uber επί χρόνια, ασταμάτητα. Ήταν απίστευτη δουλειά public relations.

Αλλά για να το κάνεις αυτό, πρέπει να έχεις αυτή την αδιαφορία για το “τι θα πει ο κόσμος”, τη δύναμη να πεις “όχι μόνο δε σας φοβάμαι, αλλά θα στρέψω αυτό που κάνετε εναντίον σας”. Αυτός είναι ο ρόλος του founder σε δύσκολες αγορές.

Κυριότερα σημεία:

  • Wartime CEO: Ο founder που δεν καταλαβαίνει από “όχι” και παλεύει μέχρι τέλους.
  • Το παράδειγμα του Kalanick: Αντιμετώπισε νομικά προβλήματα, μηνύσεις, πολιτική πίεση – αλλά επέμεινε.
  • Χρησιμοποίηση των εμποδίων ως PR: Έστρεφε τις μηνύσεις υπέρ του με public campaigns.
  • Ο founder κάνει τη διαφορά: Δεν είναι μόνο η τεχνολογία ή το business model – είναι ο άνθρωπος που το κάνει.

Τι είναι η SYNC: Airbnb για αυτοκίνητα

Η SYNC είναι το νέο project του Νίκου. Με μια φράση, είναι “Airbnb για αυτοκίνητα”. Με λίγο περισσότερα λόγια, είναι ένα κλασικό marketplace που φέρνει σε επαφή ανθρώπους που έχουν αυτοκίνητα προς ενοικίαση με ανθρώπους που χρειάζονται να νοικιάσουν ένα αυτοκίνητο.

Στο SYNC περιλαμβάνονται και απλοί ιδιώτες (peer-to-peer car rental) αλλά και μικρές εταιρείες ενοικίασης. Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετές χιλιάδες μικρές car rental εταιρείες, από τις οποίες πολλές δεν έχουν branding, δεν έχουν πελατεία, είναι τοπικές βόλες και δυσκολεύονται να βρουν διεθνή πελατεία. Λείπουν εργαλεία κρατήσεων, συστήματα πληρωμών, όλα αυτά.

Ο στόχος του Νίκου είναι να δώσει σε όλο αυτό το long tail – μικρές εταιρείες μέχρι ιδιώτες – τα εργαλεία να γίνουν σύγχρονοι επιχειρηματίες υψηλού επιπέδου. Να τους δώσει τα καλύτερα τεχνολογικά εργαλεία και το branding/marketing reach που χρειάζονται. Και από την άλλη μεριά, οι ενοικιαστές να έχουν μια καλύτερη εμπειρία από αυτή που έχουν από τις παραδοσιακές εταιρείες.

Κυριότερα σημεία:

  • Airbnb για αυτοκίνητα: Peer-to-peer car rental marketplace.
  • Long tail προσέγγιση: Στόχος οι μικρές εταιρείες και οι ιδιώτες, όχι οι μεγάλοι παίκτες.
  • Παροχή εργαλείων: Technology, branding, marketing, booking systems, payments.
  • Καλύτερη εμπειρία για τους ενοικιαστές: Περισσότερες επιλογές, καλύτερες τιμές, καλύτερη service.

AI και η νέα εποχή της τεχνολογίας

Είναι μια τεράστια αλλαγή, μια νέα εποχή τελείως. Ο Νίκος αναφέρει πως δεν έχει κάνει κάτι επιχειρηματικά στον χώρο του AI, πιστεύει ότι στο κομμάτι των επιχειρηματικών μοντέλων είναι πολύ αρχή ακόμα, είναι hype. Πιστεύει ότι το 99% των AI startups θα πεθάνουν. Βρισκόμαστε περίπου εκεί που ήταν το internet το 1995-1996. Για να βγει μια Amazon ή ένα Google, χρειάστηκε πολύ καιρό.

Όμως, για όποιον έχει ήδη επιχείρηση, το AI είναι ένα γιγάντιο εργαλείο. Μπορεί να αλλάξει πολλά δεδομένα. Ο ίδιος πιάνει συνέχεια τον εαυτό του να κάνει δουλειές με τον παλιό τρόπο. Το να φύγεις από ένα mindset και να μπεις σε άλλο είναι πολύ δύσκολο.

Κάνει βήματα σιγά-σιγά. Προσπαθεί να κάνει το transition, περισσότερο στην εταιρεία παρά προσωπικά. Και ένας από τους βασικούς λόγους που αποφάσισε να κάνει τη SYNC ήταν γιατί το AI μπορεί να λύσει ένα τεράστιο πρόβλημα: το customer support.

Κυριότερα σημεία:

  • Νέα εποχή: Όπως το internet στα 90s, το AI είναι μια ριζική αλλαγή.
  • Πολύ νωρίς για AI startups: Το 99% θα πεθάνουν – είμαστε στο 1995-96 του AI.
  • Γιγάντιο εργαλείο για υπάρχουσες επιχειρήσεις: Μπορεί να κάνει τη δουλειά πιο efficient.
  • Δύσκολο το transition: Να αλλάξεις mindset και να ενσωματώσεις το AI στην καθημερινότητα δεν είναι εύκολο.
  • Customer support: Μια από τις πιο προφανείς χρήσεις του AI.

Αν είχες 100.000 ευρώ, πού θα τα επένδυες

“Αν είχες 100.000 ευρώ που δεν μπορούσες να τα βάλεις στη SYNC, πού θα τα επένδυες;” Η απάντηση του Νίκου είναι ξεκάθαρη: σε ανθρώπους. Όχι σε εταιρείες, όχι σε ιδέες, μόνο σε ανθρώπους.

Βλέπει τύπους στο internet που είναι πραγματικά τζιμάνια. Για παράδειγμα, ο Alexandr Wang που αγόρασε την εταιρεία του (Scale AI) από το Facebook πρόσφατα. Υπάρχουν άνθρωποι που είναι τόσο έξυπνοι που θα ήθελε να βρει έναν τέτοιο τύπο και να του δώσει αυτά τα εκατό χιλιάρικα.

Επενδύει σε ανθρώπους όχι σε εταιρείες. Όπως επένδυσε στο Tesla για τον Musk, όχι για την Tesla. Θέλει να βρει έναν τύπο, έναν νέο, ανερχόμενο entrepreneur και να του πει “πάρε τα 100.000 ευρώ” χωρίς να περιμένει απαραίτητα να τα πάρει πίσω. Γιατί πιστεύει ότι αν βρεις το σωστό άτομο, θα κάνει τη διαφορά.

Αν είχε αρκετό liquidity, θα έκανε ότι έκανε ο Peter Thiel στην Αμερική, θα έδινε μικρά ποσά σε πολύ υποσχόμενους νέους, αλλά θα έβαζε πολύ ψηλά τον πήχη. Όπως και το Thiel Foundation που δίνει υποτροφίες σε νέους να παρατήσουν το πανεπιστήμιο και να κάνουν startup. Όπως προγραμμάτισες την εταιρεία σου, έτσι πρέπει να προγραμμάτισες και την επένδυσή σου: με πολύ ψηλά standards.

Κυριότερα σημεία:

  • Επένδυση σε ανθρώπους, όχι ιδέες: Οι ιδέες αλλάζουν, οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά.
  • Αναζητώντας το επόμενο τζίνιο: Νέοι, έξυπνοι, ανερχόμενοι entrepreneurs.
  • Το παράδειγμα του Peter Thiel: Thiel Foundation – μικρά ποσά, πολύ ψηλός πήχης.
  • Όχι στα φιλανθρωπικά projects: Τα λεφτά είναι κοινωνικός πόρος – πρέπει να πάνε στους σωστούς ανθρώπους για impact.
  • Υψηλά standards: Όπως προγραμμάτισες την εταιρεία σου, έτσι και την επένδυση – με πολύ ψηλά standards.

Ο Νίκος Δρανδάκης είναι entrepreneur στον χώρο της τεχνολογίας με πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας. Ξεκίνησε από την οικογενειακή επιχείρηση παπουτσιών τη δεκαετία του ’80, αλλά το 1992-1993 ήρθε σε επαφή με το internet και άλλαξε πορεία.

Από τότε έχει δημιουργήσει πολλά projects, με πιο γνωστό το Taxi Beat (2011), ένα marketplace για ταξί που το πούλησε επιτυχώς. Έκανε επίσης την Flyway, ένα fractional ownership platform για ακίνητα.

Σήμερα είναι founder και CEO της SYNC, ενός peer-to-peer car rental marketplace που στοχεύει να φέρει την επανάσταση του Airbnb στον χώρο της ενοικίασης αυτοκινήτων. Η SYNC φέρνει σε επαφή ιδιώτες και μικρές εταιρείες ενοικίασης με ενοικιαστές, παρέχοντας όλα τα απαραίτητα τεχνολογικά εργαλεία, branding και marketing support.

Ο Νίκος είναι γνωστός για την αφοσίωσή του στη μελέτη του Silicon Valley mindset και την προσπάθειά του να εφαρμόσει αυτές τις αρχές, κουλτούρα, εργαλεία, ταχύτητα, σε ελληνικές και ευρωπαϊκές startups. Πιστεύει στη δύναμη των marketplaces, στο long tail economy model, και στη δημιουργία επιχειρήσεων που λύνουν πραγματικά προβλήματα με decent execution και διεθνή standards.

Join the discussion